Final Countdown - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Douwe Stroom - WaarBenJij.nu Final Countdown - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Douwe Stroom - WaarBenJij.nu

Final Countdown

Blijf op de hoogte en volg Douwe

17 Augustus 2012 | Nederland, Rotterdam

Na lang niet geschreven te hebben staat de teller op deze warme zomerdag op 10 dagen tot mijn vertrek naar Italië voor twee jaar.

In de laatste 3 maanden na de Beursuitreiking waarin ik niet geschreven heb is er ontzettend veel gebeurd en ik zal weer beginnen bij het begin...

Met vol enthousiasme hebben Lisa en ik de dag na de Beursuitreiking samen een presentatie gegeven over UWC voor de derde klassers, in de hoop dat er ook dit jaar iemand zich aanmeldt en er voor het vierde jaar op een rij iemand van het Erasmiaans gestuurd kan worden.
Tijdens mijn laatste proefwerkweek op Eras ben ik tussen alle bedrijven door op en neer gefietst tussen het Travel Center voor de vaccinaties voor UWC, naar het ErasmusMC voor een thorax scan, en dan weer naar de andere kant van de stad om bloed te laten prikken bij STAR, pasfoto's maken en mijn Joining Papers klaarmaken om op te sturen naar mijn college met nogmaals ál mijn gegevens voor de nogal strenge Italiaanse administratie daar. Ook heb ik, net zoals heel Nederland, moeten zien hoe het Nederlands elftal faalde op het EK, absoluut niet te vergeten natuurlijk..
Gelukkig daarna wel als afscheid nog een leuk dagje naar Antwerpen geweest met mijn klas en de volgende dag zelfs nog even een surprisefeest georganiseerd voor een van mijn vrienden in het Bergsche Bos met 40 man!
Ook heb ik mijn laatste Medezeggenschaps Raad vergadering achter de rug gehad op school, met aansluitend een afscheidsetentje in de Machinist. Ik wens trouwens Milan en Jord heel veel succes volgend jaar op mijn plek!
Ik ben zelfs alvast een weekendje naar een huisje in Frankrijk gegaan met 5 van mijn beste vrienden die ik al sinds de basisschool ken, wat elk jaar altijd een erg leuk en vermoeiend weekend is.
Op het laatste moment nog even wat kaartjes geregeld voor de laatste Rotterdamse schoolfeesten van Montesorri, Marnix en de THV en zelfs nog wat examenfeestjes afgegaan.
De dag daarna het jaar met mijn hulpmentorklas afgerond met een dagje in de Efteling.
En dan officieel het eind van het vierde leerjaar op het Erasmiaans. Ik heb daar afscheid genomen op onze jaarlijkse promotie in de Laurenskerk door zelfs met een groep mensen een stuk van Verdi in het Italiaans te zingen. En na een mooie toespraak van mijn jaarleidster kreeg ik zelfs nog een cadeau. 'Succes Douwe op je nieuwe school' eindigde ze mee.

Toen was het officieel vakantie en moest ik me voorbereiden op het Wereld Kampioenschap zeilen wat er aan zat te komen voor mij. Na een hele week getraind te hebben in de Roompot en zelfs tussendoor nog een dagje gezeild te hebben in Groningen met Lotte en Tom voor de fun, twee te gekke lieve coyears uit mijn jaargroep, vertrok ik met Jelle en zijn moeder naar Engeland, om het WK RS-Feva te gaan zeilen.
Het is een fantastische week geworden, met prachtig weer; veel zon, maar wel weinig wind helaas. Heel veel leuke mensen leren kennen, en heel vaak moeten uitleggen over UWC, zoals altijd eigenlijk. Uiteraard ook even met de Italianen gesproken en in het uiteindelijke klassement geëindigd in de brons! Dus ik ben super tevreden!

Alsof ik in een soort roller coaster zat vertrok ik gelijk voor weer iets gaafs namelijk een weekendje Londen, tijdens de Olympische Spelen! Wat ook ontzettend gaaf was om mee te maken! Ook het Holland Heineken House was geweldig, en Jelle en ik zijn nu wel van plan over 4 jaar in Rio daar te gaan werken!
Na dat fantastische, eigenlijk te korte, weekend vloog ik terug naar Nederland, waar mijn ouders me stonden op te wachten en we in 1 dag alles moesten wassen want de volgende dag vertrokken we met z'n allen naar het prachtige Indonesische eiland Bali. Na een lange vlucht van 12 uur kwamen we doodvermoeid aan, maar al snel kwam iedereen daar weer helemaal tot rust. Naast relaxen hebben we ook fantastische avontuurlijke dingen gedaan zoals snorkelen in een van de mooiste snorkel plekken op de wereld, wild water raften van een rivier, surfen in Kuta, mountainbiken door de sawa's (rijstvelden), toekomstvoorspellingen gehad van een sjamaan, met dolfijnen gezwommen, heeeeel veel tempels bezocht en mijn zestiende en mijn zusje haar elfde verjaardag gevierd op twee unieke locaties. Wederom een reis die je gewoon nooit meer zult vergeten.

Zo, en nu ben ik weer terug in Nederland en staat de teller op 10 dagen tot mijn vertrek. Waarin ik mijn Bali koffers moet uitpakken, en mijn Italië koffers gelijk weer mag gaan inpakken. Mijn laatste praktische dingen moeten worden gekocht en de laatste voorbereidingen worden getroffen voor mijn 16de verjaardag en Farewellparty op het strand van Scheveningen de dag voor mijn vertrek. Die ene dag waar ik dan nu al zolang voor zit af te tellen.

Maar weetje wat? IK HEB ER GEWOON ONTZETTEND VEEL ZIN IN!

  • 20 Augustus 2012 - 10:25

    Lisanne:

    Hooow Douwe, wat vind ik het ontzettend leuk voor je, maar wat ga ik het raar vinden je zo lang niet te zien! Nu is het alweer een tijdje geleden en zeker met het afscheid wat dichterbij komt geeft het toch een beetje een raar gevoel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Douwe

Hallo allemaal! Dit jaar ben ik geselecteerd, na drie zware selectierondes, om mijn laatste twee schooljaren van mijn vwo af te maken in Italië, in Duino om precies te zijn. De school waar ik naartoe gaat heet United World College of the Adriatic. UWC heeft een wereldwijde keten van middelbare scholen met leerlingen uit meer dan 110 landen. Het UWC heeft als doel jongeren (leeftijd 16-18 jaar) uit verschillende landen en culturen samen te brengen om wederzijds begrip te stimuleren. Culturen en het vieren van verschillen staat dus centraal. Want verschil verrijkt! Ik heb er heel veel zin in, maar ga jullie wel erg missen (vergeet niet ik kom in die twee jaar terug in de vakanties!) en ik wil graag mijn ervaringen met jullie delen! Ik ga mijn huidige school het Erasmiaans verlaten en een groot avontuur tegemoet. Vandaar dus mijn blog. Veel leesplezier!

Actief sinds 24 Mei 2012
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 56334

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 25 Mei 2014

Op naar Italië!

Landen bezocht: