PLUK DE DAG! - Reisverslag uit Duino-Aurisina, Italië van Douwe Stroom - WaarBenJij.nu PLUK DE DAG! - Reisverslag uit Duino-Aurisina, Italië van Douwe Stroom - WaarBenJij.nu

PLUK DE DAG!

Blijf op de hoogte en volg Douwe

11 Februari 2013 | Italië, Duino-Aurisina

Ciao a tutti!!

Weer een nieuwe blog vanuit Italië over afgelopen week hier in Duino! Allereerst, alles gaat goed! Net terugkomend van Assembly en Tutorial Meeting heb ik altijd net dat verloren uurtje, waar ik jullie weer even op de hoogte kan houden.

De week begon erg goed, ik had namelijk gelijk twee presentaties voor Engels en Italiaans te pakken en ook nog eens een toets voor Environmental Systems, geen zorgen, ging gelukkig allemaal top! Ook heb ik wat cijfers terug gekregen van afgelopen drukke week, die ik jullie even met trots zal vertellen! Voor mijn eerste 'History essay in class' over Stalin heb ik een 5 terug gekregen (ik blijf af en toe maar herhalen: uit 7!!), mijn Lab Report over Fotosynthese heeft een 6 gekregen met een “good effort”, net zoals mijn Economie toets over Market Structures, mijn Italiaans ging helaas wat minder dit keer aangezien het ging over ALLES wat we tot nu toe gedaan hebben dit jaar, dus daar kreeg ik een 4 voor. Maar had ik een punt meer gehad dan was het een 5! Gelukkig zei mijn Italiaans lerares dat ik het goed gedaan had, vergeleken met sommige andere in mij klas. Je moet je voorstellen dat het bijvoorbeeld voor veel Aziaten bij mij in de klas heel moeilijk is zo'n Romaanse taal te leren. Wat af en toe hilarische momenten oplevert. Al met al ben ik dus heel tevreden, en de leraren ook dus meer dan prima!

Thuis in Nederland was er ook behoorlijk veel aan het gebeuren, allereerst was mijn zusje Ghislaine bezig met de CITO toets in Groep 8, dus ik heb iedereen hier gevraagd hun 'fingers crossed' te houden en nu maar wachten op de uitslag! Donderdagavond was er dan ook nog 'the Battle of the Bands' op het Erasmiaans die ik thuis altijd organiseerde, maar omdat ik er 'niet meer ben' heeft Nina dat heel tof overgenomen. Ik heb van een afstandje een beetje kunnen meehelpen en gehoopt dat alles zou gaan, maar Nina heeft het geweldig georganiseerd en zoals ik heb gehoord een geweldige show van gemaakt! Bedankt daarvoor!

Ook was mijn vader jarig en voor zijn verjaardag heb ik hier een filmpje gemaakt van iedereen in Mensa terwijl ze aan het zingen waren: '.. Happy Birthday RRRRUUUD...'. Met wat uitspraak problemen dus.. maar dat maakte het alleen maar leuker!
Zeker heel veel verjaardagen, want ook Hester, mijn co-year, was jarig en voor haar verjaardag hadden we haar verrast met een verse Hollandse appeltaart en die hebben we met alle Dutchies opgegeten!

Op de college is iedereen op het moment erg druk. Met wat? Ja echt met van alles; school natuurlijk vooral, waar iedereen zich op het moment wel op wil focussen, maar ook met de Italian National Week en de Anniversary Show in Teatro Verdi in het vooruitzicht. Zoals we een paar maanden geleden, African Week hadden is het volgende week tijd voor Italian week, dus alle Italianen zijn erg druk met voorbereiden om hun National Week een succes te maken. Ook is er ter gelegenheid van ons 50 jaar bestaan, van UWC in general ,en 30 jaar van UWC Adriatic, een show in het echte Teatro Verdi georganiseerd. Waar waarschijnlijk Opa&Oma bij kunnen zijn omdat zij over 30 dagen al langs komen! Iedereen is daar dus ook druk mee bezig, met acts organiseren en repeteren. Ik zelf doe ook weer mee aan wat acts, ik heb me aangeschoven bij de Afrikanen voor een 'Waka Waka' dans en weer vertrouwd bij Bollywood. Ook kijken Nicole en ik nog even of wij samen wat willen gaan zingen! Zou wel gaaf zijn, in dat grote theater weer! Ook help ik (uiteraard) een handje mee met de organisatie.

Vrijdagavond speelde er in hetzelfde Teatro Verdi de opera 'Carmen' van Georges Bizet, met alle keren dat ik daar naar toe ben geweest in Nederland, moest ik dar uiteraard naar toe gaan. Dus ik ging met een leuke groep: Andy uit Amerika, Diane uit China, Seif uit Egypte, Yulia uit Rusland, Peter uit de Bahamas en Murat uit Turkije. We hebben met z'n allen ontzettend genoten, was wel kei lang (drie uur) maar de zang was erg goed ook al was de Carmen toch een beetje aan de grote en oude kant voor de rol van charmante jonge dame..

Dit weekend heb ik heel leuk doorgebracht met écht mijn beste vrienden hier. Veel kwamen bij mij even langs op de kamer voor een film of iets gezelligs of ik ging bij hen even langs voor een praatje. Mensen waar je gewoon altijd een goed en leuk gesprek mee kan hebben! Fijn dat je nu wel een beetje een beeld hebt, wie van die 200 mensen wel je echte vrienden zijn!

Naast dat heb ik dit weekend ook veel gedaan voor school weer en gerepeteerd voor de Anniversary Show en getraind voor MUN in Cairo (want dat is al over twee weken!). Ook ben ik Zondag ochtend vroeg begonnen met hardlopen met wat mensen om tussen alle bedrijven door ook nog wat aan onze conditie te doen. Want bij Zeilen werken we nog steeds aan de boten, wat niet heel veel inspanning kost. Bij Filmclub keken we by the way deze week een Britse film, 'Damned United' genaamd, over een voetbal manager! Was echt een gave film!

Goed, ik ga weer even afronden. Zoals altijd weer even een korte summary voor komende week! Ik moet zeker aan de bak voor mijn aankomende Wiskunde toets, deze dinsdag heb ik ook een Residence Dinner weer met alle boys en de commerciële Valentijnsdag komt er aan niet te vergeten! Italian Week begint ook deze Woensdag, waar ik heel veel zin in heb! De uitslag van de SAT's komt ook ergens deze week binnen en we gaan met de hele college naar Trieste voor een flashmob ergens deze week.

Ik wil jullie allemaal een leuke week wensen weer, geniet van elke dag zoals ik hier ook altijd doe! Ohja, nog een leuke anekdote waarvan ik denk dat alleen hier op UWC kan gebeuren:

'Teacher (during class): Rafael, please what are you doing??
Rafael: Excuse me, I was writing down my dream for my future life.
Teacher: Oh well.. ehm good!! Definitely go on!
Please ask Douwe later what we did in class! Well dear students, that's why I like teaching at an UWC.'


Arrivederci!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Douwe

Hallo allemaal! Dit jaar ben ik geselecteerd, na drie zware selectierondes, om mijn laatste twee schooljaren van mijn vwo af te maken in Italië, in Duino om precies te zijn. De school waar ik naartoe gaat heet United World College of the Adriatic. UWC heeft een wereldwijde keten van middelbare scholen met leerlingen uit meer dan 110 landen. Het UWC heeft als doel jongeren (leeftijd 16-18 jaar) uit verschillende landen en culturen samen te brengen om wederzijds begrip te stimuleren. Culturen en het vieren van verschillen staat dus centraal. Want verschil verrijkt! Ik heb er heel veel zin in, maar ga jullie wel erg missen (vergeet niet ik kom in die twee jaar terug in de vakanties!) en ik wil graag mijn ervaringen met jullie delen! Ik ga mijn huidige school het Erasmiaans verlaten en een groot avontuur tegemoet. Vandaar dus mijn blog. Veel leesplezier!

Actief sinds 24 Mei 2012
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 56302

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 25 Mei 2014

Op naar Italië!

Landen bezocht: