Mission Completed: IK MAG NAAR ITALIË! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Douwe Stroom - WaarBenJij.nu Mission Completed: IK MAG NAAR ITALIË! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Douwe Stroom - WaarBenJij.nu

Mission Completed: IK MAG NAAR ITALIË!

Door: Douwe

Blijf op de hoogte en volg Douwe

09 April 2012 | Nederland, Rotterdam

Op een Tweede Paasdag die we niet snel meer zullen vergeten kreeg ik te horen dat ik mijn laatste twee jaar van mijn vwo af mag maken in Italië! Op het 'Collegio del Monde Unito dell'Adriatico'. Oftewel United World College of the Adriatic!!

De adrenaline giert toch door mijn lijf en met al dat enthousiasme spring ik uit de auto en bel ik iedereen op, mijn familie waarvan de meesten in tranen uitbarsten aan de telefoon en mijn beste vrienden die onwijs blij reageerden zoals bijvoorbeeld Pieta en vele anderen of juist niet zoals bijvoorbeeld Lisanne.

Maar er was één maar, ik had beloofd aan Alexander nog niks op Facebook of Twitter te zetten aangezien ik als een van de eersten was gebeld. Ik moest het dus nog geheim houden voor de andere kandidaten. Best een lastige klus, zolang je mond te houden over zoiets groots wat je leven compleet over neemt, tegenover mensen die ik elke dag inmiddels sprak en dan moest ik tot mijn ergenis glashard in hun gezicht liegen: 'Nee, ik ben ook nog niet gebeld.'

Maar al snel hielp Heerte me uit de brand, zij is de voorzitter van de Focusgroep Begeleiding (zij zullen mij en mijn ouders begeleiden tijdens mijn reis). Zij vroeg me of ik een Facebook groep wilde aanmaken voor de kandidaten die geselecteerd waren.
UWC NL Jaargroep 2012-2014 genaamd.
Allemaal heel leuk en aardig maar hoe wist ik dat ze geselecteerd waren als ze niks mochten zeggen?? Dus al snel was er geregeld dat in elk verlossend belletje aan een kandidaat werd gezegd dat ze mij moesten toevoegen op Facebook en dan voegte ik ze toe aan de groep.
Op die manier werd mijn jaargroep of zoals sommigen zelfs zeggen 'familie' steeds groter. Zo groeiden wij tussen al mijn bedrijven door; verkiezingsdag en het Overdrachtsfeest van het Erasmiaans, die twee weken naar in totaal 25 geselecteerden!

Eindelijk mocht ik het uitschreeuwen iedereen mocht het weten!
-Facebook? Over de 200 likes!?
-Twitter? Favorited like 50 times!
-Whatsapp? Gewoon meer dan 80 felicitaties!

Iedereen wist het inmiddels: Douwe zou na de zomer voor twee jaar vertrekken naar Italië!

'SHIT', zei iedereen en dat zei ik ook want ik begon het toen pas écht te beseffen. Door al die felicitaties drong het tot me door! Het zou na al dat dromen en hopen dan nu toch echt gebeuren...

  • 06 Juni 2012 - 16:03

    Lisanne:

    HAHA "of juist niet zoals bijvoorbeeld Lisanne." Ik was wel onwijs blij voor jou het dat weet je, en dat ik zo reageerde betekend natuurlijk dat ik je ga missen laat dat even duidelijk zijn hihi! Ik moet zeggen dat ik verder ONWIJS trots op je ben, en ik zeker een keer langs ga komen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Douwe

Hallo allemaal! Dit jaar ben ik geselecteerd, na drie zware selectierondes, om mijn laatste twee schooljaren van mijn vwo af te maken in Italië, in Duino om precies te zijn. De school waar ik naartoe gaat heet United World College of the Adriatic. UWC heeft een wereldwijde keten van middelbare scholen met leerlingen uit meer dan 110 landen. Het UWC heeft als doel jongeren (leeftijd 16-18 jaar) uit verschillende landen en culturen samen te brengen om wederzijds begrip te stimuleren. Culturen en het vieren van verschillen staat dus centraal. Want verschil verrijkt! Ik heb er heel veel zin in, maar ga jullie wel erg missen (vergeet niet ik kom in die twee jaar terug in de vakanties!) en ik wil graag mijn ervaringen met jullie delen! Ik ga mijn huidige school het Erasmiaans verlaten en een groot avontuur tegemoet. Vandaar dus mijn blog. Veel leesplezier!

Actief sinds 24 Mei 2012
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 56418

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 25 Mei 2014

Op naar Italië!

Landen bezocht: