Doe wat je niet laten kan! - Reisverslag uit Duino-Aurisina, Italië van Douwe Stroom - WaarBenJij.nu Doe wat je niet laten kan! - Reisverslag uit Duino-Aurisina, Italië van Douwe Stroom - WaarBenJij.nu

Doe wat je niet laten kan!

Blijf op de hoogte en volg Douwe

26 November 2012 | Italië, Duino-Aurisina

Ciao a tutti!

Alweer een week voorbij en dus tijd voor een nieuwe blog op deze Maandagavond. Hier in Italië is het nog steeds rond de 15graden dus redelijk relaxed nog, maar de ‘Bora’ (wind) begint wel te komen dus de jas moet waarschijnlijk snel te voorschijn gehaald worden.

Vorige week na het schrijven van mijn Italiaans Essay met wat hulp van Benedetto hebben we een grote Game Night gehad op Maandagavond, met games als 'Hints', 'Black Magic' en 'Weerwolven' wat erg leuk was aangezien ik die games thuis in Nederland ook wel eens deed, maar niet met zoveel mensen.

Dinsdag wel 'gewoon' weer naar school maar die dag vooral veel interessante dingen geleerd over de recente gebeurtenissen in de Gaza strook met Palestina en Israël. Tijdens Engels en History bijvoorbeeld er veel over gepraat en in de avond was er een zogenaamde FOCUS; een presentatie georganiseerd door leerlingen waar je vrijwillig naartoe kunt gaan. Dit keer dus georganiseerd door Emad en Yazan uit Palestina en Shir, Ella en Michal uit Israël. Heel erg interessant en heel bijzonder natuurlijk om die 5 zo samen te zien presenteren, en meningen te delen of juist helemaal niet. Allemaal met een eigen verhaal en na een indrukwekkende, ook wel emotionele presentatie barstte er een hele goede discussie los met alle leerlingen. Heel bijzonder om daar van deel uit te maken!

De volgende Woensdag, was het geen normale woensdag maar 'Anonieme Complimenten Dag'. Waar ik tot een paar weken nog nooit van gehoord had. Mar het is een dag waarop iedereen ‘Anoniem’ iets naar iemand kan sturen dat ze altijd al hadden willen zeggen, maar op de een of andere manier niet konden. Tot mijn verbazing, zat mijn pigeon hole opeens vol met veel lieve brieven en kaartjes waarvan ik dus niet weet van wie! Wat erg frustrerend is. In de middag de rolverdeling gekregen van Maffia waarin ik een van de maffialeden kan spelen, een grote rol met een interessant mysterieus karakter dus daar zullen jullie zeker nog wel meer over horen! Ik ben er in ieder geval heel blij mee! In de avond met de hele college Caitlin uit Schotland wakker gezongen met een heleboel lawaai en taarten voor haar verjaardag, wat erg grappig was (vooral haar reactie natuurlijk!). Maar toch wel blij dat ik jarig ben in de vakantie..

Nog wel hard moeten werken voor mijn Lab Report voor Environmental Systems and Society die ik de volgende dag moest inleveren met allemaal nieuwe termen opeens maar dat is uiteindelijk ook allemaal tot een goed einde gekomen. Dit keer was mijn Social Service op Donderdag ook heel speciaal omdat Tigran (uit Armenië) en ik in het Italiaans het nummer 'Soli' gingen zingen van Adriano Celentano wat ontzettend lachen was en ze vonden het allemaal geweldig, sommigen gingen zelfs meezingen en uiteindelijk was iedereen zelfs aan het dansen. Roelstoel of niet! Ook was het speciaal omdat een van de begeleidsters naar me toe was gekomen aan het eind van de sessie om te zeggen dat ze het zo ontzettend bijzonder vond dat ik een autistische en gehandicapte jongen daar 'Francesco' genaamd zo aan het praten en actief had gekregen en dat hij zo veranderd was de laatste tijd. Dat vond ik wel erg cool om te horen.

Op Vrijdagochtend vroeg wakker geworden voor Economie waar we een nieuw onderwerp begonnen, namelijk ‘the Theory of Firm’ wat ik altijd wel interessant vind. Met o.a. Winst en Kosten grafieken. In de avond was er een filmavond georganiseerd door Hugo uit Frankrijk waar we 'Inception' hebben gekeken, die ik als een filmliefhebber nog nooit gezien had. Daarna met wat secondi de avond doorgebracht die ik nooit echt goed gesproken nog had, wat dus leuk was om ze wat beter te leren.

Die Zaterdag was helaas het actie voeren voor Amnesty International in Trieste afgeblazen door de slechte organisatie maar uiteindelijk wel een interessante Student Meeting gehad waar iedereen bij elkaar komt in het Auditorium en we belangrijke onderwerpen bespreken die te maken hebben met ons College Life. In de avond met een grote groep naar een Bowlingbaan hier dichtbij gegaan (heel origineel genaamd Bowling) wat echt super leuk was, ontzettend van die avond genoten.

Zondag staat inmiddels al bekend als een keiharde studie dag dus ook deze week was het weer raak met onder andere een History Worksheet over de Russische Revolutie en een Italiaans essay voor de volgende dag.

Met Choir zijn we nu hard aan het oefenen voor ons concert op Vrijdagavond in Trieste en dat gaat al super goed! Ook zijn we inmiddels al begonnen met Kerstnummers wat me heel erg moest denken aan het Rotterdams Jongens Koor opeens, van 6 jaar geleden.

Deze week veel leuke dingen weer op het programma, o.a. residence en tutorial dinners, concert en mijn eerste ontmoeting met mijn ‘adotta mi’ family. (wat ik volgende keer zal uitleggen) en niet te vergeten natuurlijk..... de verjaardag van Mimi, mijn lieve Oma waar ik helaas niet bij kan zijn, maar waar natuurlijk heel veel aan gedacht wordt!

Ik ga er weer vandoor! De teller staat inmiddels op 17dagen, ik ga nog vol genieten hier van alles en ik wens jullie daar ook al het beste!!!

Arrivederci!

  • 26 November 2012 - 23:38

    Ruud:

    Goed verhaal man, wat een activiteiten & ervaringen! Well done.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Douwe

Hallo allemaal! Dit jaar ben ik geselecteerd, na drie zware selectierondes, om mijn laatste twee schooljaren van mijn vwo af te maken in Italië, in Duino om precies te zijn. De school waar ik naartoe gaat heet United World College of the Adriatic. UWC heeft een wereldwijde keten van middelbare scholen met leerlingen uit meer dan 110 landen. Het UWC heeft als doel jongeren (leeftijd 16-18 jaar) uit verschillende landen en culturen samen te brengen om wederzijds begrip te stimuleren. Culturen en het vieren van verschillen staat dus centraal. Want verschil verrijkt! Ik heb er heel veel zin in, maar ga jullie wel erg missen (vergeet niet ik kom in die twee jaar terug in de vakanties!) en ik wil graag mijn ervaringen met jullie delen! Ik ga mijn huidige school het Erasmiaans verlaten en een groot avontuur tegemoet. Vandaar dus mijn blog. Veel leesplezier!

Actief sinds 24 Mei 2012
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 56411

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 25 Mei 2014

Op naar Italië!

Landen bezocht: