Echt. De tijd vliegt hier! - Reisverslag uit Duino-Aurisina, Italië van Douwe Stroom - WaarBenJij.nu Echt. De tijd vliegt hier! - Reisverslag uit Duino-Aurisina, Italië van Douwe Stroom - WaarBenJij.nu

Echt. De tijd vliegt hier!

Blijf op de hoogte en volg Douwe

12 November 2012 | Italië, Duino-Aurisina

Ciao a tutti!

Ik kan het gewoon bijna niet geloven! Alweer een week voorbij, de tijd vliegt hier gewoon.

We begonnen afgelopen allemaal uitgerust van het Long Weekend aan een nieuwe week school, of voor sommigen juist niet.. maar gelukkig gold voor mij het eerste.

Er heerste spanning op de college voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen, iedereen was er mee bezig! We hadden er al een heleboel aandacht aan besteed en ik zelf had ook heel veel gevraagd aan mijn Amerikaans co-years. Het systeem werkt daar werkt natuurlijk heel anders dan wij kennen, dus dat vond ik wel interessant!

Dinsdagnacht waren alle Amerikanen dan ook de hele nacht wakker gebleven (met goedkeuring van de school) om de verkiezingen te volgen. Ze hadden een grote map waar ze alle staten af kruisten en zo een klein overzicht creëerde. Ik lag gelukkig wel gewoon in mijn bed en kon ze horen juichen rond 5uur in de ochtend toen het kwartje Obama's kant op viel. Obama was verkozen voor nog 4 jaar en daar ben ik blij mee! De klus afmaken!
Romney was verslagen!

De volgende dag is in bijna al mijn klassen aandacht besteed aan dit nieuws, in Wiskunde van alles berekend over het Amerikaans verkiezing systeem. In Economie de' acceptance speech' bekeken/geluisterd wat erg indrukwekkend was, die Amerikanen houden wel van een show! Heel erg door geïnspireerd! Bij Engels de speech geanalyseerd en alle woorden die we niet begrepen besproken en uiteindelijk lang gepraat over het verschil tussen Amerikaans en Engels.

Die avond stond onze Technical Rehearsal op het programma voor onze EE Show die op vrijdag zou gaan plaatsvinden. We hebben de hele avond keihard gewerkt om alle acts nu eindelijk bij elkaar te hebben met bij passend licht en geluid. Het Technical Team heeft ook echt een geweldige job geleverd.

Volgende dag stond bijna geheel in het teken van Sneha's verjaardag een meisje uit India. Ik had haar een chocolade reep gegeven met een olifant erop, en toevallig wist ik nog uit de voorstelling Jungleboek waarin ik speelde thuis dat olifant 'Hathi' is in Hindi dus dat vond ze helemaal geweldig! Ook de link naar de Ganesha die ik beschreven had in de brief, waarvan ik geleerd had in Bali! Zo zie je maar weer, alles is ergens goed voor!

Die avond onze Dress Rehearsal voor de EE Show. Alles volgens planning weer gelopen, ik heb iedereen goed door de avond heen kunnen dirigeren en alles zat goed in elkaar. En we waren allemaal klaar voor onze Final Rehearsal op Vrijdag middag. Super leuk om te zien hoe iedereen zo enthousiast is en er alles aan doet om bij te dragen aan de Show, dat ben ik gewoon zo niet gewend!

Alle secondi waren razend enthousiast om al hun primi te zien optreden dus de lat lag best hoog! Om 20:00 was het dan zo ver. Iedereen kwam binnen. Wij waren allemaal klaar. En de Show begon...

We hadden in totaal 16 acts, variërend tussen dans, zang, muziek, band en theater acts! Dus echt van alles.
En het is GEWELDIG gegaan!! Kon ook niet anders na al die rehearsals natuurlijk! De secondi hebben de hele avond in een deuk gelegen, ook de leraren achter in de zaal hebben enorm gelachen vooral toen we de traditionele parodie deden op alle leraren en onze secondi! Ik zelf deed mee aan een theater act, Bollywood en Gangnam style ook had ik mijn eigen act gemaakt en zong ik samen met een meisje uit Sri Lanka, Nicole, een gaaf jazz duet nummer! Is goed gegaan is en ik heb veel leuke reacties gehoord van iedereen, dus Nicole en ik hebben besloten vaker samen te gaan zingen. Ontzettend genoten ook van die avond, heel gaaf ook want het geeft je ook een heel sterk groepsgevoel als je daar zo met z'n allen aan werkt en het dan lukt!

Achteraf eindelijk de onthulling van de EE Friends. Zoals ik al eerder uitgelegd heb, maar nog voor een keer voor jullie: Als primi kies je een van de secondi uit die je gedurende een bepaalde tijd, dat ze hun profielwerkstuk (EE) schrijven, steunt (anoniem!) met allemaal lekkernijen en brieven. Dit jaar hadden we de avond het thema Black&White gegeven, dus iedereen kwam in het zwart of wit en had de opdracht gekregen één element met een felle kleur te dragen die overeen kwam met zijn of haar EE Friend.
Zo onthulden we onszelf gedurende en na de show! Mijn EE Friend, Anna uit Estland ging helemaal uit haar dak toen ze zag dat ik het was, dat had ze helemaal niet verwacht! Ik had haar samen met mijn laatste brief dezelfde soort strik gegeven met de Italiaanse vlag die ik ook heb als 'herkenning'.

De volgende dag goed uitgeslapen en uitgerust en daarna.. keihard aan de bak. Deze week namelijk drie toetsen en twee essays op het programma dus er moest een hoop gebeuren afgelopen weekend.
Natuurlijk wel Remembrance Day gevierd -met poppy- en zelfs even kunnen skypen met de mensen van Jungleboek die hun laatste voorstelling hadden afgelopen weekend en ook met Pam wat allemaal erg leuk was!

Dat was het alweer voor vandaag, ik ga weer snel verder met de rest van mijn werk ga zo meteen ook nog Praise uit Zambia en Bilal uit Libië helpen met Economie.

Nog maar 31 dagen totdat ik weer in Nederland ben voor de Kerst! Kan niet wachten jullie allemaal weer te zien!

Arrivederci!



MELDING!
De nieuwe selectieprocedure is gestart voor de nieuwe lichting van UWC! Lijkt het je wat om 5 en 6 VWO af te maken in het buitenland zoals ik nu doe in Italië! Meldt je dan zeker aan op www.uwc.nl en je kunt me altijd iets vragen op Facebook of laat hier onder een berichtje achter! Geen probleem!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Douwe

Hallo allemaal! Dit jaar ben ik geselecteerd, na drie zware selectierondes, om mijn laatste twee schooljaren van mijn vwo af te maken in Italië, in Duino om precies te zijn. De school waar ik naartoe gaat heet United World College of the Adriatic. UWC heeft een wereldwijde keten van middelbare scholen met leerlingen uit meer dan 110 landen. Het UWC heeft als doel jongeren (leeftijd 16-18 jaar) uit verschillende landen en culturen samen te brengen om wederzijds begrip te stimuleren. Culturen en het vieren van verschillen staat dus centraal. Want verschil verrijkt! Ik heb er heel veel zin in, maar ga jullie wel erg missen (vergeet niet ik kom in die twee jaar terug in de vakanties!) en ik wil graag mijn ervaringen met jullie delen! Ik ga mijn huidige school het Erasmiaans verlaten en een groot avontuur tegemoet. Vandaar dus mijn blog. Veel leesplezier!

Actief sinds 24 Mei 2012
Verslag gelezen: 1705
Totaal aantal bezoekers 56403

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 25 Mei 2014

Op naar Italië!

Landen bezocht: